Wychowanie fizyczne

 

Witajcie Drodzy Uczniowie i Rodzice!

 

Jak wiecie mamy nadzwyczajną sytuację, w związku z panującą epidemią jesteśmy zamknięci w domach. Szczególnie ważne jest w tych dniach zadbanie o swoją kondycję fizyczną i psychiczną. Aktywność fizyczna wpływa na cały nasz organizm. Kiedy zaczyna jej brakować, pogarsza się nasze samopoczucie, jesteśmy rozdrażnieni, bardziej zmęczeni, podatni na infekcje, trudniej przychodzi nam nauka.

Jako nauczyciele wychowania fizycznego zalecamy w tej sytuacji codzienną aktywność fizyczną pod różnymi postaciami:

- poranna gimnastyka - 5-7 minut

- zestaw ćwiczeń  - 15-25 minut (podamy nasze propozycje ćwiczeń)

- aktywność dodatkową - dowolna aktywność zależnie od Waszej inwencji i ochoty

 np. dodatkowe ćwiczenia, spacer (o ile to możliwe), spacer z psem itp.

            Aby można było jakoś podejrzeć Wasze działania, wprowadzamy kartę pracy, do której wypełniania zachęcamy. Pomoże Wam to w systematycznym wykonywaniu aktywności, a nam da informację jak pracujecie w domu.

            Kartę pracy możecie wydrukować, jeśli nie posiadacie drukarki, to można ją szybciutko i łatwo stworzyć samemu rysując odręczną tabelkę wg. naszego wzoru. Nieistotne jest, jak ona będzie wyglądać - ważniejsze co będzie po całym tygodniu w tabelce - liczymy na Waszą uczciwość, bo tak naprawdę zyskuje na tym Wasze zdrowie!

            Kartę pracy podpisujemy imieniem i nazwiskiem/klasą i wpisujemy daty krańcowe tygodnia jaki ona obejmuje np. 23-29 marca.

            Do odpowiednich kratek w karcie pracy wpisujemy tylko ilość minut jakie poświęciliście na daną aktywność. Nowy plan lekcji przewiduje tylko 2 lekcje WF w tygodniu, ale mamy nadzieję, że na tym Wasza aktywność się nie skończy :), dlatego nasze karty pracy rozpoczynają się w sobotę i kończą w piątek. Na koniec tygodnia w piątek sumujecie wszystkie minuty w tabelce i w ostatniej rubryce na dole wpisujecie całą Waszą aktywność w minutach. Pamiętajcie, że ważniejsze jest częstsze wykonywanie krótszych aktywności niż jedną długą aktywność robioną rzadziej.

            Po zakończeniu każdego tygodnia w piątek wieczorem możecie przesłać nam zdjęcie karty pracy na nasz adres e-mail, który otrzymacie poprzez Vulcan, kto będzie miał z tym problem może również wysłać przez Vulcan informację ile minut w minionym tygodniu poświęcił na aktywność fizyczną. Tutaj wielka prośba do Rodziców aby pomogli przesłać, jeśli to konieczne, do nas w wybrany sposób tę informację. Utworzymy również post na szkolnym facebooku, pod którym w komentarzach będziecie mogli dyskutować o tym projekcie, wymieniać się osiągnięciami, wzajemnie się motywować lub uzyskać nasze odpowiedzi na swoje pytania.

            Pamiętajcie, wszystkie lekarstwa świata nie zastąpią ruchu, ale ruch może zastąpić wszystkie lekarstwa świata!

 

Ze sportowym pozdrowieniem!

Nauczyciele WF


Karta pracy do wypełniania

Karta pracy - PDF

Karta pracy - DOC


WAŻNE! PRZECZYTAJ KONIECZNIE!

Zasady bezpiecznego treningu w domu.

1. Ćwicz tylko wtedy, kiedy w domu jest osoba dorosła, by w razie potrzeby mogła udzielić Ci pomocy!

2. Przygotuj miejsce ćwiczeń, odsuń stół lub inny mebel, o który mógłbyś się uderzyć. Najlepiej ćwiczyć na macie bądź dywaniku, ponieważ zmniejszamy ryzyko poślizgnięcia się.

3. Ćwicz w obuwiu sportowym lub boso, nigdy w samych skarpetkach.

4. Przed każdym treningiem należy wykonać rozgrzewkę. Prawidłowo przeprowadzona zwiększa możliwości wysiłkowe oraz zmniejsza ryzyko kontuzji. Zacznij od podbicia tętna – wystarczą pajacyki czy bieg bokserski, następnie skup się na tym, by „dogrzać” mięśnie, stawy, więzadła i ścięgna, wykonując kilka ćwiczeń mobilizacyjnych w obrębie obręczy barkowej oraz bioder. Doskonale sprawdzą się dynamiczne wymachy, krążenia ramionami i nogami w różnych płaszczyznach i pozycjach. Daj sobie na to 10-15 minut.

5. Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie.

6. Ćwiczmy zawsze we własnym tempie.

7. Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń.


Wyzwanie na miesiąc kwiecień! Uczymy się żonglować 3 przedmiotami

https://www.youtube.com/watch?v=-HCc4ZzY-O8&fbclid - nauka żonglowania 3 piłkami - 7 minut


Propozycje ćwiczeń

Gimnastyka poranna:

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U - turbo rozgrzewka 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=UhUrnwJL2dY - poranny rozruch 7 minut

http://www.youtube.com/watch?v=4ht1zHej6pk&t- poranna gimnastyka 7 minut

https://www.youtube.com/watch?v=BVPk4xw-Jw0 - poranny rozruch 5 minut

https://www.youtube.com/watch?v=nzFGhfcCUtM - poranne rozciąganie 8 minut

https://www.youtube.com/watch?v=XV3g2c9SC-g - rozgrzewka 13 minut

https://www.youtube.com/watch?v=zn9M1BADSpw - rozciąganie 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=LwENFCg4QMUinfa- rozciąganie 6 minut

https://www.youtube.com/watch?v=i9K_jeyshrc - yoga na dzień dobry 8 minut

https://www.youtube.com/watch?v=IRYyPbPA03E - yoga na dobranoc 7 minut

https://www.youtube.com/watch?v=bTQ7JySrg2Y rozciąganie 8 minut


Zadania główne:

Klasy 4-6

https://www.youtube.com/watch?v=YiionQIlXSM - trening na początek 10 minut

https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo&t - trening ogólnorozwojowy 13 minut

https://www.youtube.com/watch?v=72IVxgdhvGg&list - trening cardio 30 minut

Ćwiczenia dla każdego - trening 20 minut

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w - zumba minionki 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=ZKoxcNZtFhY - zumba dance monkey 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=F1N6akJJkWg - ćwiczenia na bazie tabaty 4 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=PS90HEp3EMI&feature - aerobik 15 minut

https://www.youtube.com/watch?v=IehG5JKKLkU&fbclid - przysiady 17 minut

https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4 WF w domu 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g WF w domu 4 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=h0JyKkTbWaQ - taniec hip hop część I 13 minut

https://www.youtube.com/watch?v=-pDw3hCmiGg - taniec hip hop część II 12 minut

https://www.youtube.com/watch?v=v4RvOm40t6E  - układ taneczny 4 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=IfKiXcSuJPM - Full Body Workout 20 minut


Klasy 7-8

https://www.youtube.com/watch?v=YiionQIlXSM - trening na początek 10 minut

https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo&t - trening ogólnorozwojowy 13 minut

https://www.youtube.com/watch?v=VYNPsTrh1RQ - intensywny trening 14 minut

https://www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno - trening wzmacniający 30 minut

https://www.youtube.com/watch?v=LwENFCg4QMUinfa - rozciąganie 6 minut

https://www.youtube.com/watch?v=_ya0_ZwQsW8&feature - tabata - 6 minut

Ćwiczenia dla każdego - trening 20 minut

https://www.youtube.com/watch?v=IehG5JKKLkU&fbclid - przysiady 17 minut

https://www.youtube.com/watch?v=gLPfKxoSumY - gimnastyka korekcyjna  16 minut

https://www.youtube.com/watch?v=HriJ5zXHDJ4 ćwiczenia z ręcznikiem 5 minut

https://www.youtube.com/watch?v=wDih5YWGxC8 ćwiczenia rozciągające 9 minut

https://www.youtube.com/watch?v=mro6end5Xms Układ taneczny 4 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=cWAXy-6a-bU - Układ taneczny  4 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=IfKiXcSuJPM - Full Body Workout 20 minut


Propozycje ćwiczeń dla najmłodszych

Klasy 1-3

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8&t - ćwiczenia prawidłowej postawy 11 minut

https://www.youtube.com/watch?v=dG2xc1nmy5Q - wyprawa do dżungli 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo - sałatka owocowa 8 minut

https://www.youtube.com/watch?v=M75HIuLeC9A - zumba kids 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY - taniec dla dzieci do piosenki z "Króla Lwa" 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=mLhL5r1ZsFU  - taniec Czerwonego Kapturka 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4 - WF w domu 3 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g - WF w domu 4 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=GRM9h8EQ6Bw - zumba kids Monkey 4 minuty



Wiadomości i ciekawostki dla wszystkich

https://www.youtube.com/watch?v=miKhvd2rtJ8&t - Krótka historia WF'u 

https://www.youtube.com/watch?v=WfJSjDTkkYk - Zachowaj równowagę - zdrowe odżywianie

https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4 - Przygody Oli i Stasia - Zbilansowana dieta dziecka

https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY - Przygody Oli i Stasia - Warzywa i owoce

https://www.youtube.com/watch?v=HSN9mM6lyzU - Przygody Oli i Stasia - Produkty zbożowe

https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ - Przygody Oli i Stasia - Produkty mleczne

https://www.youtube.com/watch?v=8LAQjAr4-rA  - Słodkie złego początki

https://www.youtube.com/watch?v=K1hqCIm127Y - Ile cukru jest w popularnych napojach?

https://www.youtube.com/watch?v=CU4MSqbSeeI - Ile to ma cukru, SZOK!

https://www.youtube.com/watch?v=dI624JKoyiMJ - Jak zrobić idealną lemoniadę? 3 sprawdzone przepisy na ożywczy napój

https://www.youtube.com/watch?v=89GR3Ijbwas - Taniec na wesoło :)

SERIAL BYŁO SOBIE ŻYCIE
https://www.youtube.com/watch?v=xxpxXjQzNqk - Białe krwinki  26 minut

https://www.youtube.com/watch?v=DwHcpXETqHs - Mięśnie 15 minut

https://www.youtube.com/watch?v=wxBXJo0D5Jg - Krew 15 minut

https://www.youtube.com/watch?v=ghmhXsSPZ7A - Szkielet 15 minut

https://www.youtube.com/watch?v=ZNIjioPbHEg - Trawienie 3 minuty

KOSZYKÓWKA
https://www.youtube.com/watch?v=P3Mt5SWd5yc&t Kodeks rodzica młodego koszykarza/sportowca

https://www.youtube.com/watch?v=xnaDAnBF9WQ Najniżsi koszykarze w historii NBA

https://www.youtube.com/watch?v=jWSC8jNmjO4 Najwyżsi koszykarze w historii NBA

https://www.youtube.com/watch?v=bSIiGiNVxs8 Dekada NBA w pigułce 2010 - 2019

https://www.youtube.com/watch?v=VgCxtlC950U&t Nie zgadniesz, jak trenują te Gwiazdy NBA

https://www.youtube.com/watch?v=JLVeuqXGmfE&t MentalCoaching by Basket Camp: Jak wejść w dobre FLOW?

https://www.youtube.com/watch?v=81OJHTN-PBE 10 Niesamowitych boisk do koszykówki

ZDROWIE
https://www.youtube.com/watch?v=srDXkRVrJdk Tętno spoczynkowe i reakcja serca na wysiłek: trucht, bieg, skoki

https://www.youtube.com/watch?v=Y8cd9ShYK5k Jak wyliczyć swoje tętno ? Prosty domowy test

https://www.youtube.com/watch?v=wKodJdpGJVU Tętno - Czym jest? Jak mierzyć?

https://www.youtube.com/watch?v=-0EbDsUBYq8 Technika Biegania

https://www.youtube.com/watch?v=10Rgz3xGwgo Dlaczego rozciąganie nie działa ? Szybkie poprawki dla dobrego efektu