Informatyka

 INFORMATYKA KLASY 5A, 5B, 5C – nauczyciel Teresa Osiak

 

W tym tygodniu przeczytaj uważnie tekst ze stron 113- 116 podręcznika „To lubię”. Korzystając z karty pracy, przeczytanych wiadomości i filmów ze stron na you tubie, do których linki znajdziesz poniżej, zbuduj postać kucharza  i niezbędne akcesoria. Zapisz je ( podręcznik str 114). Zaprojektuj lub znajdź tło pasujące do Twojej animacji. Akcesoria nie muszą być takie jak podaje karta pracy. Kucharz może wykonywać różne czynności. Gotową animację zapisz jako gif i prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. . Jest to praca obowiązkowa na oceną. Czekam na wykonane prace do 11 maja od klasy 5a i do 13 maja od klas 5b i 5c.

Linki do stron

www.youtube.com/watch?v=1KR0dJ15Rik

https://www.youtube.com/watch?v=lVthDWPAl3g&list=PLUcQ-z6ZX807WV84O8oVvCWLFfXcCKKsq

https://www.youtube.com/watch?v=tAaknHW7k7Q&list=PLUcQ-z6ZX807WV84O8oVvCWLFfXcCKKsq&index=2

https://www.sp12.glogow.pl/klasa-5/

karta pracy

 

Uczniowie, którzy nie pracują na komputerze odpowiadają na pytania kontrolne z karty „Pytania dla ucznia- Pivot Animator”. Na odpowiedzi  czekam do 11 maja od klasy 5a i do 13 maja od klas 5b i 5c.

Pytania dla ucznia



Przeczytaj informacje z podręcznika „To lubię” ze stron 111-112.

Zapoznaj się z filmem. =>  Film - Pivot nowa figura

Zapoznaj się też z pracami umieszczonymi  na stronie www.sp12.glogow.pl/kolo-informatyczne/  .

Rozwiąż krzyżówkę podsumowującą Twoje dotychczasowe wiadomości na temat programu PIVOT ANIMATOR. Krzyżówka jest zadaniem obowiązkowym. Za jej rozwiązanie otrzymasz + lub – z aktywności.

Osoby, które pracują na programie proszę, by wymyśliły własną postać. Ma to być zwierzę, które umieścicie na właściwym dla niego tle (np. słoń na sawannie). Zbudujcie prostą animację z wymyśloną przez siebie postacią. Jest to zadanie na ocenę, dla chętnych.Pracę prześlij jak zwykle na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .
Na prace czekam do 4 maja od 5a i do 6 maja od 5b i 5c.

NaCoBeZu- Po przerobieniu tej części materiału powinieneś umieć wykorzysta narzędzia znajdujące się w opcji STWÓRZ FIGURĘ do zbudowania własnej postaci i umieć ją wstawić do animacji.

krzyżówka klasa 5.doc


Przeczytaj uważnie informacje z podręcznika strony 107-109. Zwróć uwagę na to:  jak wstawić tło do animacji, kiedy animacja stworzona z wielu klatek będzie płynna, jak zapisać plik w odpowiednim formacie.

 

Jeżeli masz komputer z programem Pivot Animator to: zapoznaj się z Kartą Pracy umieszczoną w zakładce ZDALNE NAUCZANIE/INFORMATYKA na stronie internetowej szkoły i wykonaj zadanie. Prześlij je nauczycielowi pod wskazany w karcie adres.

Jeśli nie masz komputera zapoznaj się z kartą  PYTANIA DLA UCZNIA umieszczoną w zakładce ZDALNE NAUCZANIE/INFORMATYKA na stronie internetowej szkoły, odpowiedź na nie i prześlij odpowiedzi na wskazany w karcie adres nauczyciela lub przez dziennik elektroniczny.

Termin wykonania pracy to 29 kwiecień.

 

Karta pracy

Pytania dla ucznia

 


INFORMATYKA KLASY 5A, 5B, 5C – nauczyciel Teresa Osiak

W tym tygodni przypomnij sobie jak zapisuje się pliki. Przeczytaj wiadomości ze str 106 z podręcznika. Musisz wiedzieć jak zapisać plik programu PIVOT oraz jak zapisać plik, który chcesz odtworzyć na komputerze, na którym nie ma tego programu.

Zobacz prezentację



Zadanie wykonaj : 5a do 6 kwietnia, 5B i 5C do 8 kwietnia

Zobaczcie na YOU TUBIE film instruktażowy dotyczący programu Pivot animator, ale tylko pierwszą część. Adres  strony https://www.youtube.com/watch?v=evzH7dYU11E. Przeczytajcie też tekst z podręcznika od str. 103 do str. 105. Zwróćcie szczególną uwagę na to: jak zbudowany jest patyczak, do czego służą punkty: pomarańczowy i czerwone, jak zbudowane jest okno programu, jakie narzędzia będziecie mieli do dyspozycji, jak dodaje się nowe klatki.

Jeżeli masz komputer, spróbuj ściągnąć program ze strony www.pivotanimator.net. Cały proces trwa dosłownie 5 min. Nie zgadzaj się na instalowanie żadnych dodatkowych rzeczy. Czekam na informację, komu się udało ściągnąć program i czy będziecie w stanie wykonać prace praktyczne, czy wszystko zrozumieliście i potrafilibyście omówić zagadnienia, na które mieliście zwrócić uwagę w trakcie oglądania filmu i analizy tekstu z podręcznika. Informację zwrotną prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.